יום שבת, 24 בינואר 2015

קציצות טריאקי

בערב שישי נתקענו בלי ארוחה. בדיקה קצרה במקרר ואלו היו הפריטים:
בשר
בצל
פטרוזיליה
ורוטב טריאקי

ומשם בא המתכון :)


מצרכים:
500 גרם בשר טחון
1 בצל קצוץ
1/2 כפית כמון
1/4 כפית קינמון
1/4 כפית אגוז מוסקט
מלח
פלפל שחור
פטרוזיליה
ביצה
פירורי לחם (או פרוסת לחם רטובה וסחוטה)
לרוטב:
1 בצל קטן קצוץ
מלח
פלפל
1/4 כפית כמון
1/2 כוס רוטב טריאקי
1 כוס מים



מערבבים טוב טוב את כל המריכיבים ביחד (ללא מרכיבי הרוטב כמובן).
ועכשיו נשאלת השאלה- איך מכינים את הקציצות המושלמות?
יש כאלה שאוהבים שהכל קצוץ קטן קטן ולא מרגישים חתיכות בצל ופטרוזיליה ויש כאלה שכן. כרגיל על טעם ועל ריח..
אני בכל אמליץ לקצוץ את עשבי התיבול הכי דק שאתם יכולים, ואם אתם משמתמשים בפרוסת לחם במקום פירורי לחם אז לנסות לפורר אותה הכי טוב שאפשר. מניסיוני בצל שממש מגורד בפומפיה לכדי עיסה מימית זה לא טוב ולא מרגישים את טעם הבצל, אז לקצוץ הכי קטן שאתם יכולים זה יותר טוב, ואפשר לנסות לטגן אותו קודם ולראות אם זה מוסיף לכם בטעם.






שימו לכם בצד קערה עם מים בה תוכלו לנקות מעט את האצבעות במעבר בין קציצה לקציצה (מומלץ מאוד מאוד בעבודה עם עוף טחון כי הוא הרבה יותר נדבק לידיים). קחו מהתערובת כמות של בערך כף ומחצו אותה בין כריות הידיים, זה מוציא את הנוזלים. לאחר מכן התחילו ביצירת הקציצה העגולה, גלגלו את הקציצה בין שתי הידיים באזור פנים היד ולא האצבעות, משטח היד הוא קעור מטבעו וזה עוזר ליצירת העיגול. אפשר להעביר קצת מיד ליד. לא צריך להשקיע בתהליך זה יותר מדקה אך חשוב לעשות אותה לחוצה ודחוסה שלא תתפרק אחר כך.



את הקציצות אפשר להכין בכמה דרכים- לטגן, לבשל במים או לחמם בתנור.
את הקציצות האלו בחרתי לשים בתנור כי הן מקבלות טעם מעט צלוי וחרוך אך לא צריך לטגן אותם (אני כמעט ואף פעם לא מטגנת קציצות). הן יוציאו נוזלים וזה בסדר (אפשר לראות את זה גם בתמונה). לשים בתנור על מצב גריל בשלב העליון על החום הכי גבוה. הקציצות מקבלות מעטה קריספי תוך 10-15 דק' ואז אפשר להפוך אותם לצד שני לעוד 5 דק' שיקבלו שיזוף גם בצד השני. הן לא חייבות להיות לגמרי מוכנות כי יקבלו בישול נוסף ביחד עם הרוטב.



לרוטב-
מטגנים בצל קצוץ. כשהבצל מזהיב נוסיף מלח ופלפל, קצת כמון וחצי כוס טריאקי. נותננים לזה להתחמם, שהטריאקי יהיה חם כשהוא בא במגע עם המים. ואז כמובן נוסיף את המים (מומלץ רותחים מהקומקום).
תנו לרוטב מעט להתחמם ולהתערבב, כשתי דקות ואז להוסיף את הקציצות אחת אחרי השניה.
השאירו את הקציצות להתבשל ולקבל טעמים מהרוטב על אש נמוכה, חום שייתן לרוטב להצטמצם מעט ולאט. אחרי 20 דק' (או פחות לחסרי הסבלנות או יותר לבעלי הסבלנות) הקציצות מוכנות!





תגובה 1:

  1. אני כבר זמן מה מחפשת לגוון ממתכונים שאני עושה בד"כ עם קציצות (רוטב צהוב, רוטב עגבניות...) הכנתי פעמיים ואפילו הוספתי ג'ינג'ר לרוטב, יצא מדהים!!! :)
    תודה :)

    השבמחק