יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

שיפוץ כיסא בר

סדר נדרש בתיקיות המחשב גילה תמונות של חידוש כיסא בר שעשיתי כבר לפני חודשים ולא שיתפתי!
shame on me....
אז ככה,
קיבלתי את הכיסא בר מסבתא שלי, שלא חשבה שעוד יצא ממנו הרבה, ובכלל לא חשבה שארצה אותו.
מצחיקה. אם זה מלוכלך, ישן, דוהה, שבור, עקום ושרוט אני רק אוהבת אותו יותר! (מדובר רק על בחירת רהיט ולא בעל, רק מדייקת :)) בקיצור, תודה סבתא! שיחקת אותה!

מילותיו האחרונות: "מה תעשי לי!?"

אז ביום חמים ונעים (דמיינו שאז היה חורף) ולא היה גשם ולא הייתה רוח, ועוד לא היה קרוב להחשיך, יצאנו אני והכסא החוצה והסתכלנו אחד על השני..
כסא: מה תעשי לי!?
אני: חכה חכה...

הבאתי את המשייפת החשמלית שלי (ממליצה לרכוש אחת, לא יודעת מה עשיתי בלעדיה קודם!) וכיסחנו את הכסא! במקומות הקטנים והמעצבנים שייפתי ידנית עם נייר שיוף 3 ואז 0. אחרי השיוף נגבו מעט את העץ עם מטלית לחה כדי לנקות שאריות שבבים. צריך לצבוע על משטח חלק ונקי.

השתמשתי בטכניקה מאוד פשוטה שנותנת מראה שאבי-שיק שאני מאוד אוהבת. השתמשתי בו בעבר גם בהדרכה של השידה הירוקה  שכעת מתפקדת כמעמד לטלוויזיה.
בקיצור, השיטה היא להדגיש את החלקים שכביכול יכלו להיות נועדים לשיפשוף במשך הזמן שעבר עליהם. מפני שאנחנו לא נחכה 20 שנה כדי שזה יקרה לבד נעשה מעשה! ניקח מכחול דק או ספוג ונצבע בצבע אקריל כהה יחסית את אותם מקומות מועדים לשיפשוף, למשל פינות, איפה ששמים רגלים, קצת למעלה... הבנתם את העיקרון?
ניתן לזה רגע להתייבש.
עכשיו ניקח נר, עדיף לבן, ונשפשף את השעווה על אותם מקומות כהים יותר שצבענו.
עכשיו נצבע את כל הרהיט בצורה אחידה, אני אפילו עשיתי שתי שכבות בגלל הכתם החזק שיש למעלה.
אחרי שהכל מתייבש טוב טוב צריך לחזור לאותם מקומות שצבענו בכהה ואז שמנו עליהם שעווה ולשייף מעט עם נייר שיוף 0, כך השעווה יורדת ומתגלה הצבע הכהה שמתחת. מדהים לא!?
הטריק היחיד זה לזכור איפה בדיוק שמת צבע כהה חחח






רק אחרי כל התהליך הזה אפשר למרוח גם לכה למי שרוצה, אני לא מרחתי לכה.
עכשיו אתה כסא בר למופת ולדוגמא!

נ ו ע ה




3 תגובות:

  1. אנונימי18 ינואר, 2015

    היי שאלה לגבי הפוליאור, יש גם על בסיס מים, מה ההבדל? והאם יש הבדל במחיר? האם התוצאה חלקה? כמה שכבות?

    השבמחק
    תשובות
    1. צבע על בסיס מים נקרא בשם אחר (לא זוכרת בדיוק עכשיו, אבל כתוב על המוצרים על בסיס מה הם). צבע על בסיס מים נותן מקרה פחות אטום לעומת צבע שמן. צבע על בסיס מים עדיף לחדרי ילדים כי אין לו ריח חריף לעומת צבע שמן.
      לתוצאה חלקה ואטומה עדיף צבע שמן. מספר השכבות תלוי בתוצאה שרוצים לקבל, אני במקרה הזה עשיתי שתיים. למשל כשרוצים לצבוע עץ חשוף (ללא צבע ולכה) ורוצים עדיין לראות את דוגמת העץ צובעים שכבה אחת של צבע מים.

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק