יום שלישי, 15 בינואר 2013

מרק אפונה

חורף, הגשם מטפטף על העורף...
אני ממש אוהבת מרק בחורף, זה גם קל בדרך כלל להכין, פשוט זורקים (בעדינות, כן?) הכל בפנים מחכים שעה פחות או יותר וזהו!

אז זה בהחלט אחד מהמתכונים האלה, ניסיתי אותו לפני שנה כשעוד לא היה לי מעבד מזון ידני כזה וניסיתי למעוך הכל עם מועך פירה ויצא... לא משהו :/ לאחר המקרה דני קנה לי מעבד מזון ידני. אולי אני אתחיל להכין עוגות מגעילות והוא יקנה לי מיקסר.. :)

בקיצור, המתכון הוא של מסעדה עם מרק אפונה אגדי שדני (האמריקאי הישראלי) מתגעגע אליו במיוחד.
Andersen's Pea Soup

5 כוסות מים
3 כוסות של אפונה (אני השתמשתי באפונה קפואה של סנפרוסט)
1 גבעול סלרי קצוץ
1 גזר חתוך
1 בצל חתוך
קצת פפריקה מתוקה
2 עלי דפנה
מלח פלפל
רבע כפית טימין-למי שאוהב

לשים הכל ביחד ולתת לזה לרתוח 10 דקות, אחר כך להנמיך את הלהבה ולחכות עוד חצי שעה לפחות עד שהאפונה מתרככת.
להוציא את עלי הדפנה, לטחון את הכל.
לחמם שוב עד לנקודת רתיחה.
וזהו!

בתיאבון :)

נועה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה