יום חמישי, 25 בדצמבר 2014

עוגת גבינה פירורים ותותים- בקינוח אישי

לחבר המקסים והמדהים שלי הייתה יום הולדת! ורציתי לפנק אותו בעוגה שהוא הכי אוהב, ובסוף גם יצא לי מתכון דל קלוריות אז השמחה כפולה!

אז האהבה היא פירורי בצק, קרם גבינה ותותים- במתכון כזה אי אפשר לטעות!

נכין בשלושה שלבים-
1. פירורים
2. קרם גבינה
3. תותים ופטל

*בסוף הפוסט יש חישוב קלוריות למעוניינים.

את הפירורים ניצור על ידי הכנת משטח בצק ואפייתו ואז נפורר את הבצק השטוח.
בצק פירורים:
2 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפייה
1/4 כוס סוכר (40 גרם)
1 שקית סוכר וניל (10 גרם) *אם אין לכם בבית אפשר לוותר על זה
170 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

נערבב הכל ונלוש עד שהבצק מתחבר. נרדד אותו על נייר אפייה לעובי 1 ס"מ בערך.
נאפה בחום 170 מעלות 20-30 דקות עד להזהבה.

ניתן לזה כמה דקות להתקרר ואז נפורר את הכל בעזרת מזלג, או עם הידיים.




נמשיך עם הכנת הקרם גבינה. זהו קרם שאינו צריך אפייה, מומלץ לקרר לפחות שעה לפני הגשה. ניתן להכין גם יום מראש. בכל מקרה עד ההגשה לשמור במקררץ
קרם גבינה:
1 מיכל שמנת מתוקה
1/3 כוס סוכר
500 גרם גבינה לבנה
1 חבילת אינסטנט פודינג

נקציף את השמנת, הפודינג והסוכר במהירות גבוהה עד לקבלת מרקם יציב. נוריד את המהירות ונוסיף את הגבינה בהדרגה.


עכשיו נשטוף את התותים, ולמי שמתמזל מזלו ומצא עוד פירות יער נחמדים אז גם אותם.
נבחר מיכלים מתאימים למילוי, אני השתמשתי גם בצנצנות, גם בכוסות יין וגם בכוסות שתייה רגילות, העיקר שיהיו שקופות.
צריך למלא בשכבות ואפשר לעשות זאת איך שרוצים. אני עשיתי כך-
פירורים- גבינה- פירורים-גבינה-תותים 

תהנו ותתענגו- זה קינוח מושלם שלא משאיר רגשות אשם








בחלוקה ל-20 מנות יצא לי 225 קלוריות למנה. מוזמנים לחשב מתכונים שלכם גם, זה אתר חינמי שמצאתי ברשת.
למדתי מהניתוח באתר שעיקר הקלוריות מגיעות כמובן מהפודינג והשמנת וזה גרם לי לשקול לא להוסיף סוכר בכלל לקרם גבינה בפעם הבאה ולראות האם יהיה הבדל ניכר בטעם. בנוסף, אם למישהו יש מתכון עם תחליף מוצלח לפודינג ושמנת אשמח לשמוע!



סימון תזונתילמנה\יחידהל-100 גרם
קלוריות (אנרגיה)225307
חלבונים (גרם)46
פחמימות (גרם)2231
שומנים (גרם)1318
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכוןעלולה להיות סטייה בנתונים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה