יום חמישי, 27 בדצמבר 2012

איך לתפור- תיק ערב!

לאחרונה התחלתי לפתח עוד תחביב! תפירה!
כן, כן אולי תגידו שאני סבתא או שמשעמם לי ואין לי מה לעשות... אבל זה כיף, מרגיע, יצירתי וככה יש לי דברים שהם רק שלי ואין לאף אחת אחרת :)
זאת הפעם הראשונה שאני מעלה הדרכה של תפירה אז אני מקווה הכל יהיה ברור. ואם יהיו שאלות אשמח לענות.



נתחיל בלגזור את הבדים אני השתמשתי בבד כותנה עבה, נקרא גם קנווס.
נעבור לתפירת הרצועה של התיק:
ממליצה לעבוד עם מגהץ כדי ליישר את הקפלים וכך יהיה נוח יותר לתפור.
כעת נתפור את הלולאה שמחזיקה את הפפיון:
הופכים, והינה יש לנו לולאה:
כעת נתפור את הפפיון:
עכשיו, נניח את הפפיון על אחד החלקים החיצוניים (אלה שקראתי להם גוף למעלה) כך שיש קצת שארית מחתיכת הפפיון שבולטת מחתיכת הגוף. נהדק עם סיכות שלא יזוז בתפירה ונתפור לכל האורך:
*ממליצה לעבוד עם מחט 90 או 100 כי הבד הזה יחסית עבה.

עכשיו נתפור את הרוכסן:
***טיפ לתפירת רוכסן- לעשות תפר ידני בסיסי לפני התפירה כדי שהכל יהיה מוחזק אחד על השני ולא "יברח" לנו במהלך התפירה במכונה, אך כך פורמים את זה.
רואים את התפר הכחול??
עכשיו יש לנו שתי חתיכות שמורכבות משתי שכבות בד ומחוברות ברוכסן.
זה הזמן לתפור את הרצועה של התיק. קפלו אותה לשתיים, ואת החלק הסגור הניחו במרכז התיק ואת החלק הפתוח כ1-2 ס"מ מחוץ לתיק. צריך להיראות כך:

נפריד בין החלק החיצוני לחלק הפנימי. כלומר, ניקח את שתי החתיכות החיצוניות נצמיד אותן אחת לשניה כשהחלק "היפה" (זה שיהיה בסוף החוץ של התיק) הוא כלפי פנים, נצמיד עם סיכות ונתפור לכל אורך צורת ה"ח" שנוצרת לנו.
את החלק הפנימי נזיז הצידה כדי שלא נתפור אותו בטעות.
נשאיר את הרוכסן מעט פתוח כדי שנוכל להפוך הכל.
אל תיתנו לצבע הלבן לבלבל אתכם, אני פשוט הוספתי עוד חיזוק של בד לחלק החיצוני.
תוכלו לראות את הבד הלבן מופנה הצידה, ואת התפר מסביב.
ואז נעשה אותו דבר לחלק הפנימי, נצמיד את שני החלקים "היפים" שלו ונתפור רק שתי פאות.
נשאיר חלק פתוח כדי שיהיה אפשר להפוך הכל.
תמיד עוזר להצמיד עם סיכות
ועכשיו להפוך את הכל!!!
להוציא את הפנימית ולתפור את החלק שהשארנו פתוח.



אחרי הניסיון המוצלח,
ניסיתי את מזלי עם בד סקאי.
ניסיון ראשון- לא הצליח.
טלפון לנטע חברה שלי, תופרת בחסד, לא חובבנית כמוני :)
הסבירה שצריך לעבוד עם רגל מפלסטיק (רגל זה הדבר הזה שמצמיד את הבד למטה) ולשחק עם המחטים, עבה 100 כשתופרים כמה שכבות ודק 80 כשעובדים עם פחות בד. כי אם המחט דקה יותר אז קל לה יותר לחדור את הסקאי העבה.

ניסיון שני- הצליח!
לפני ואחרי
עכשיו לכו לנסות בעצמכם,
מתאים במיוחד לערבי חורף קרירים :)

נועה.

3 תגובות: