יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

אהיל למנורה עומדת- עשו זאת בעצמכם!

כבר חודשים אני מחפשת מנורה עומדת שתבוא לעמוד קצת אצלי בסלון, אבל כמובן שאני רוצה להכין אהיל בעצמי וכמובן שאני צריכה מנורה פשוטה כדי שאני אלביש אותה וכמובן שאני לא מצליחה למצוא!
מסתבר שאצל דוד שלי בעליית הגג חיכתה בדיוק מנורה כזו, ישנה של איקאה שהנייר אורז שלה כבר התפורר.
מעולה! לעבודה!

התחלתי בלמדוד את הגובה של המנורה והרוחב של העיגול המשמש כמסגרת.
אחר כך עשיתי תפר ידני פשוט ולא חזק במיוחד כדי שיהיה לי קל לתפור במכונה את התפר האמיתי והחזק ושהכל לא יזוז לי תוך כדי עבודה. את התפר הזה אחר כך פורמים בעדינות.

במנורה שלי בעצם יש כבר שני עיגולים ממתכת שנמצאים למעלה ולמטה ומשמשים כמסגרת התומכת של האהיל אבל כדי למתוח את הבד לאורך כל הדרך כמו שצריך הייתי חייבת להוסיף תמיכה.
אז הולכים לחנות כמו הום סנטר וקונים חוט ברזל עבה, בעזרת פלייר וסרט דבק חזק, מכינים עוד שני עיגולי מתכת לחיזוק ומתיחת הבד באמצע (פחות או יותר.. תלוי בגובה המנורה).

לאחר מכן אני מודדת במדויק איפה צריכים להיות העיגולים שלי, במקרה הזה חילקתי את הבד לשלוש.
תפרתי ביד בעדינות את העיגולים, צריך להפוך את הבד כך שהבפנים שלו פונה החוצה להתחיל מהחיבור הראשון, לעבור לשני ואז להפוך את הבד ולתפור את השלישי (כן, קצת לא נוח..)

סימנתי ותפרתי כמה לולאות קטנות
בתפר העליון והתחתון עשיתי מכפלת, ואז הדבקתי סביב המסגרת העגולה הקיימת בעזרת דבק גוטרמן (דבק לבדים).
לבסוף הדבקתי סרט בד יפה שקניתי מדנה ישראלי.

וזהו,
תוספת מדהימה לסלון ומיחזור פריט ישן!
לעצות בנושא חידוש רהיטים ופריטים ניתן ליצור איתי קשר ב noa.stukalin@gmail.com
נועה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה