יום רביעי, 15 באוקטובר 2014

פרוייקט מרתה סטיוארט #1 קאפקייקס הלימון של מרתה

היי חברים,
התחלתי פרוייקט חדש בעקבות שני ספרים מדהימים שקיבלתי מתנה לחג.
הקאפקייקס של מרתה סטיוארט והעוגיות של מרתה סטיוארט :)
בפרוייקט הזה אני אכין את כל המתכונים מהספרים ואדווח לכם את כל הטיפים והחוויה של להכין אותם. ממליצה לכם להכין את המתכונים ביחד איתי והכי הכי ישמח אותי לשמוע את החוויות שלכם!
מקריאה ראשונה של הספרים אני מאוד מרוצה, הם מקצועיים, מלמדים ומושקעים בטירוף. מומלץ גם למומחי אפייה, זה ספר מאתגר גם לחובבים המקצועיים שבינינו.




אז המתכון הראשון הנבחר הוא הקאפקייקס לימון של מרתה (עמוד 111- תחת "לכל יום: ממולאות ופרוסות")
נראה פשוט להכנה ומאוד התרגשתי לנסות את קרם הלימון כי כבר הרבה זמן רציתי להכין.
אז באמת התחלתי מקרם הלימון (עמוד 237) כי הוא צריך להיות שעתיים לפחות במקרר.
כל כך הייתי דקדקנית וקפדנית שבסוף לא הבנתי טוב את ההוראות ויצא לי קרם דליל :) מה עושים? אומרים לא נורא, כפרה. זרקתי ועשיתי חדש שהייתי כל כך גאה בו שזה היה כבר על סף טירוף...
הטעות שלי הייתי בשיטת העירבוב וזמן הבישול.
זמן הבישול- צריך להיות בערך 10 דקות, שימו לכם טיימר כדי שתדעו שעבר מספיק זמן. אני בפעם הראשונה לא בישלתי את הקרם מספיק זמן.
שיטת העירבוב- בספר כתוב "מבשלים, תוך טריפה מתמדת" אז אני "נועה הפדנטית" טרפתי בטירוף ובלי הפסקה עד שהכל נהיה קצף, הקצף לא התבשל ואחר כך במקרר חזר להיות נוזלי... בפעם השנייה עירבבתי עם לקקן, שמרתי על עירבוב קבוע שיכניס קצת אוויר ובעיקר שלא ישרף. הקרם יצא סמיך, צהבהב ויפה :)
אחרי קירור הוא גם היה ממש ממש ממש ממש טעים, ובכלל לא היה טעם של ביצה. רק של לימון מתוק!
* אני רוצה לציין שעשיתי חצי כמות.




נמשיך לקאפקייקס לימון-
המתכון היה ברור מאוד וקל להכנה, השתמשתי בגבינת "נפוליאון" במקום בגבינת "פילדלפיה" (דרך אגב אפשר בהרבה מתכונים לעשות את ההחלפה הזאת, זה בדיוק אותו דבר).
הבצק היה סמיך ועשיר ומדהים! תפח מהמם!! והיינו מאוד מרוצים בבית. העוגה עצמה לא מתוקה מידי וגם יש בה טאץ' לימוני מצויין שמתאזן יפה עם נגיעת הלימון המתוקה של הקרם שיש למעלה.






קודם מפזרים אבקת סוכר מעל כל העוגות.
עכשיו מזלפים-
נכניס את הקרם לימון בעזרת לקקן לשקית הזילוף. השתמשתי בצנתר בעל עיגול רגיל.
מחדירים את הצנתר לתוך עוגת הקאפקייק, זה לא יכנס הרבה רק גומה קטנה שאותה נמלא בעדינות.
אפשר כבר להישאר באותה פוזיציה וליצור את העיגול העליון שמקשט את הקאפקייקס. תלחצו החוצה קרם בזמן שהצנתר נשאר במקומו, זה ייצור את העיגול המושלם והרחב ואז להרים בעדינות.

ממליצה בחום, נגמרו באותו יום..
*ושוב רוצה לציין שעשיתי חצי כמות





7 תגובות:

  1. מקסים. יש לי את ספר העוגיות...אחכה בסבלנות לתורו.
    :)

    השבמחק
  2. היי ..כמה זמן מראש נראלך שאפשר להכין את הקרם לימון ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, הקרם לימון דורש קירור בכל מקרה. אני מניחה שגם יום לפני זה בסדר. תוכלי לבדוק בספר אם מתאים להקפאה.. לדעתי לא כל כך

      מחק
  3. תשובות
    1. הבנתי לי אין את הספר שלה ?
      אפשר שתעלי כאן את המתכון.
      תודה.

      מחק
    2. לא.. יש לה זכויות יוצרים על הספר.

      מחק