יום חמישי, 11 ביוני 2015

הכיני עצמך לחופש הגדול!

החופש הגדול כבר מעבר לסיבוב! הוא עוד רגע מגיע בלי שנשים לב 3>
הימים החמים, הילדים בחופשה, ארטיקים, בגד ים... לא כבר עברנו את כל זה רק לפני רגע?!
אל תדאגו- בואו ניקח נשימה עמוקה ובמקום לשרוד את הקיץ הזה, נהנה ממנו. אני אומרת שאפשר לנצל את כל החסרונות ליתרונות, והמפתח הוא תיכנון נכון!



מציגה לפניכן 5 טיפים- איך להתכונן לחופש הגדול!!!

1. לוח זמנים
קייטנות, סבתות, בייביסיטר, הכל מתבלבל ביחד. חשוב לייעל את הזמן של כולם ולשים לב שלא יהיו כפילויות או יותר גרוע, מחסור בעזרה. אם אתן old school שאוהבות נייר ועיפרון או מודרניות ש-google calender קטן עליכן זה לא משנה, פשוט הכינו טבלת זמנים מסודרת. הכינו לכם את חודשי יולי ואוגוסט כבר השבוע.
מתחילים מלהכניס את מה שכבר ידוע, "עוגנים", קייטנה למשל, או יום קבוע עם מטפלת או סבתא, טיסות שתוכננו מראש ועוד. מומלץ גם להוסיף את לוח הזמנים שלך, עבודה, ספורט (הלוואי..), דייט וכו'. לאחר השלב הזה, זה הזמן למצוא את הבעיות. הבעיות הם זמנים בהם אין לילדים סידור עדיין או שמשהו מתנגש. הרימי טלפון לגורם המתאים וסלקי את הבעיה :) עדיף עכשיו מאשר לגלות את זה בדקה ה-90 כשהבייביסיטר כבר תפוסה או סבתא החליטה לטוס ליוון כי לא צריכים אותה פה.
גם אטרקציות ובילויים משפחתיים בחופש כדאי להוסיף לתכנון הזמן (ארחיב על זה בהמשך בתכנון כספי). אל תשכחי להוסיף גם זמן של ביחד, ושל מנוחה. הילדים צריכים תעסוקה כמובן אבל הם יכולים גם ללמוד לנוח ולהעסיק את עצמם, אין צורך להעמיס- הכל יהיה בסדר.
למשקיעניות- הכינו לוח חודשי גדול ותלו אותו בחדר מרכזי, כך כל בני הבית יהיו חלק מהאווירה, ידעו מה קורה ומתי ואולי יוכלו להוסיף בקשות משלהם, הרי הכל אנחנו עושים כדי שהם יהיו מאושרים.



2. תכנון כספי
הקיץ מביא איתו הרבה הוצאות, ארטיקים, פופקורן, טיול לספארי ועוד דברים לא מתוכננים. כדי לשלוט בזה עד כמה שניתן מומלץ להכין תוכנית כלכלית קטנה באקסל או בטבלה שתציירו על דף. הכניסו את הקייטנות, הסעות, אטרקציות, חופשות ועוד דברים שתכננתם בלוח הזמנים. כעת הכניסו ערך כספי של כל אירוע. אם כל התוכניות עולות יותר מידי, זה הזמן לקצץ.. כדי לא לאכזב את הילדים אחרי שהבטחתם או כדי למצוא את עצמכם בבעיה מול הכרטיס אשראי שכבר אומר לכם נונונו. קודם כל אפשר לחפש כבר עכשיו קופונים והנחות (וודאו את זמני המימוש לפני הרכישה), ודבר שני ממש אבל ממש לא חייבים לעשות רק פעילויות שעולות הון. פשוט- זה הדבר הבא :) יש דברים שממש לא נמדדים בכסף, ועל זמן איכות שכזה ארחיב בהמשך.

מתכון לפנקייק לעשות עם הילדים


3. פעילויות לילדים
הם כבר מכירים הכל וקשה לרגש אותם, המסכים למיניהם הם פתרון זמין וקל אבל אני אומרת שהקיץ הזה הוא הזדמנות עבורכם לזמן איכות איתם. אין לימודים, ואין מחויבויות. רק הם ואתם ביחד. הנה כמה רעיונות (חלקם חינמיים!) לעשייה ערכית:
  • פרויקט משפחתי- יש לכם מסגרת זמן של חודשיים, נצלו אותו כדי לעשות פרויקט משפחתי ביחד. זה יכול להיות ציור על קנבס ענקי, קולאז', אלבום סקראפ יצירתי, הרכבת פאזל מסובך, ואפילו צביעת הבית! קחו את זה בכיף ועשו את זה בהמשכים. אפשר לתת לילדים להציע רעיונות. היתרון הוא שכל פעם שיש "חור" בזמן אפשר לחזור לפרויקט ולהמשיך אותו, והמטרה היא משותפת- לסיים לפני 1.9!
  • ערכות יצירה- יש מגוון של ערכות יצירה לבנים ובנות, לגילאים שונים, עם חומרים שונים. זה זמן טוב לאתגר את החשיבה, היצירתיות והמגע ולהתנסות עם דברים חדשים. אצלי באתר  תוכלו לרכוש ערכות יצירה מגוונות כמו: לוח מודעות מגנטי, צמידים מחוטי טריקו, סינר לילדים, תמונה לחדר. וגם ערכות תפירה כמו: בובת ינשוף ותיק. ערכות אלו מגיעות עם הדרכה מלאה ואני ממליצה מאוד גם למי שלא יודעת לתפור ויש לה ילדים מגיל 8 ומעלה להתנסות בערכות התפירה. הקיץ הוא זמן טוב להתאהב בתחביב חדש!
  • התנדבות- תוכלו למצוא מקום שישמח לעזרה, גם יתן לילדים ערך מוסף וגם תוכלו לעזור לאחרים. אפשר לבחור מקום שמתאים לילדים או שמשתלב עם תחום העניין שלהם. למשל- בעליי חיים, בתי חולים, בית הספר וכו'. זה יכול להיות משהו חד פעמי ואפילו אולי הם ימשיכו לחודשים הבאים גם כן.
  • בישול- הגיע הזמן לתת להם ללמוד ולקחת חלק! אפשר לתת להם להכין כל יום משהו אחר או לעזור קבוע בארוחות, נכון שהקטנים לא יכולים להישאר לבד במטבח אבל הם יכולים לעזור. הבישולים בבית לוקחים זמן, וזו דרך נפלאה להפיג חלק מזמן "השיעמום" של ילדייך. אפשר לאתגר אותם במתכונים, או להציע להם לבנות תפריט, להמציא סלט חדש או לתת להם להיות אחראיים על הקינוח :)
ערכת תפירה תיק

ערכת יצירה תמונה לחדר
4. ארגז לשעת חירום
קוו לטוב והתכוננו לגרוע מכל. טוב זה כשהילדים קוראים ספר בסלון אחרי שיצאו לטיול אופניים ולפני שהם באים להכין את הסלט לארוחת הצהריים. הגרוע מכל? "אמא לא בא לי עכשיו", "למה יואב לא צריך?", "זה החופש שלי ואני אעשה מה שבא לי"... נשמע מוכר? אז זהו, הכינו ארגז לשעת חירום ובו חטיפים ונשנושים, סרטים נחמדים, משחק קופסא וחומרי יצירה מגוונים. לצורך הרגעים האלה בדיוק יצרתי את ערכת היצירה לחופש הגדול ובה מלא מלא מלא חומרי יצירה כיפיים. ומה עוד? בכל שבוע במהלך חודשי יולי ואוגוסט אני אעלה לאתר שלי יצירתילי, ולעמוד הפייסבוק הדרכה חינם להכנת יצירה מתוך החומרים שיש בערכה. אז הצטרפו לניוזלטר או עשו לייק לעמוד כדי לעקוב אחרי ההדרכות :)

ערכת יצירה לחופש הגדול - יצירתילי

הערכה מגיעה ארוזה בתוך תיק בד ענק שנתפר בעבודת יד

5. לזרום
כנראה שכל מה שיכול להשתבש ישתבש :) אולי זה לא מה שתרצו לשמוע אבל קחו בחשבון שיש דברים שתתכננו ולא יצאו לפועל, או שפתאום יגיעו דברים בלתי מתוכננים שיאלצו אתכם להתאים את עצמכן לתוכנית החדשה. זה בסדר! זה קורה! ואלו החיים, דינמיים. תמיד חשוב להתכונן מראש, כי אז נדע מה המגבלות שלנו ביחס לשינויים, וגם חשוב להתכונן נפשית שלא הכל ילך חלק.
הקיץ הוא תקופה כיפיית ושמחה, בלו עם הילדים, קחו את התקופה הזו כהזדמנות נדירה להינות עם האנשים שאתם עושים ותעשו הכל בשבילם, הילדים שלכם. תזרמו איתם ותגלו עולמות חדשים :)

קיץ מהנה!
לכל שאלה, המלצה, בעיה,
מוזמנים לפנות אליי-

yeziratili@gmail.com

אוהבת,
נועה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה