יום חמישי, 15 במאי 2014

ארטישוק ממולא בבשר ברוטב לימון

אם אפשר היה להתאהב בירק, הייתי מתאהבת בארטישוק...
מבחוץ סוער, מרגש ואקזוטי וככל שמקלפים מגיעים ללב החזק, הרגיש והטעים!
וחוץ מזה, כל דבר שהולך כל כך טוב עם שמן זית ולימון חייב להיות מוצלח :)

אז רציתי לפרגן לארטישוק וסידרתי לו דייט עם קציצה :)
הלך טוב...



מתכון:
תחתיות ארטישוק (ניתן לקנות לבשל ולקלף או לקנות מוכן של סנפרוסט)
250 גרם בשר טחון
ביצה
2 כפות גדושות של פירורי לחם (או פרוסת לחם רטובה)
מיץ מרבע לימון
מלח
פלפל
בצל קצוץ דק דק
3 שיני שום כתוש
רבע עד חצי כוס פטרוזיליה קצוצה

לרוטב:
2-3 כוסות מים 
בצל חתוך לפרוסות דקות
4 שיני שום חצויות
מיץ מחצי לימון
פרוסות לימון מהחצי השני
כורכום (לפי הטעם, בערך חצי כפית)
מלח 
פלפל
פטרוזיליה
כוסברה

נתחיל בלקצוץ בצל, שום ופטרוזיליה ולערבב עם שאר החומרים לקציצות. לערבב טוב טוב עם הידיים! תנו לקציצה אהבה ואז תנו לזה כמה דקות לשבת ביחד.


את הארטישוק נבשל כמה דקות במים רותחים עם קצת חומץ, לפי מה שכתוב על האריזה. 
ניקח כל תחתית אריטישוק ונצמיד לה קציצה חמודה מלמעלה.



נכין את הרוטב, נחתוך את הבצל דק ואת שיני השום נחתוך לחצי ונטגן קצת.
לאחר מכן נוסיף את המים, הלימון, התבלינים (לא לשכוח כורכום!) והפטרוזיליה והכוסברה. לירק רק הורדתי את הגבעולים הגדולים. אפשר להחליף גם בשמיר אם אוהבים.
ניתן לזה להגיעה לרתיחה ואז נכניס את הארטישוק הממולא.
30-40 דקות וזה מוכן. המים לא צריכים ממש לכסות את הקציצות זה גם תלוי בגודל הסיר. אבל מידי לקחת עם כף מהרוטב ולשפוך על הקציצה. אפשר גם להפוך אותה לתוך הרוטב (הפוכה) אבל בזהירות שלא תתנתק מהארטישוק.

 



הטעם יוצא חמוץ בגלל הלימון והכורכום, אני מתה על זה!
בתיאבון!
נ ו ע ה 


9 תגובות:

  1. מכל המתכונים בחרתי את המתכון שלך ולא התאכזבתי, טעים ברמות על, אני הוספתי לרוטב רק כמה גבעולי סלרי וכמה עליי מנגולד, וואו! זה היה טעים

    השבמחק
  2. תודה!!! אני כל כך שמה לשמוע :) עשית לי את השבוע! חג שמח!

    השבמחק
  3. נשמע טעים.אני רוצה להכין היום.הבשר יוצא אוורירי?

    השבמחק
  4. פעם שנייה שאני מכינה ליקלקו את הצלחות . תודה לך . גם אני הוספתי סלרי מוצלח מאד ובריא

    השבמחק
  5. הי נועה נראה ממש טעים. האם לדעתך אפשר להחליף את הבשר בעוף טחון?
    תודה

    השבמחק