יום חמישי, 31 בינואר 2013

גינה לי גינה לי חביבה

הייתה לי גינה, חמודה וקטנה..
די מוצלת אבל עם פוטנציאל!
אחרי שבוע הסופה שהייתה פה... גם הרוחות, גם הגשם וגם הצפה של סולר ממערכת חימום ישנה של הבניין (יותר נכון של השכנה..) הצמחים כמובן הורעלו ונפגעו קשה. אני כבר שבועיים מחפשת מישהו שייקח אחריות ויטפל בזה אך כנראה שעיריית רמת גן, משטרת ישראל, מכבי אש, המשרד לאיכות הסביבה ובעלת הדירה לא קשורים ולא אחראיים לשום דבר אף פעם.... אם מישהו מכיר מישהו שיכול לעזור אני אשמח!
לזכרה של הגינה היפה שלי- קבלו ממני כמה טיפים בגינון...

1. לפני שמתחילים לעבוד בגינה שלא נגעו בה הרבה זמן ובמקרה שלי שנים של הצטברות זבל והשתרשות חזקה ביותר של עשבים, צריך להפוך את האדמה היטב ולהוציא את הנזקים. מספיק להפוך 30 ס"מ בערך. ולהשקות היטב. ניתן גם לדשן. אני אוהבת את הדשן שנקרא הומוס, הוא אורגני ולכן ניתן להשתמש בו גם על צמחי תבלין, עצי פרי, אדניות, לתוך הבית וכו'.
להסבר קליל על דישון לחצו כאן
להסבר מעמיק על סוגי דשן לחצו כאן



2. תכננו מראש מה תקנו ואיפה תשתלו כל דבר. חשוב מאוד לשתול כל צמח במקום שיתאים לו מבחינת אור, השקייה, מיכל מתאים. אם אתם מבינים בצמחים, תכינו לכם רשימה ועשו מחקר באינטרנט, ככה לא תתפתו לקנות צמחים שאין לכם מקום בשבילם. אם אתם לא מבינים בצמחים לכו להתייעץ במשתלה אבל הכינו מראש רשימה של המקומות והאזורים שיש לכם בגינה מבחינת גודל ותאורה, וחשבו מראש אילו צבעים או איזה סגנון תרצו בגינה שלכם זה יעזור לעובד במשתלה לייעץ לכם.
3. איך שותלים?

  • חופרים גומה באדמה שתהיה מספיק רחבה ועמוקה כדי שכל השתיל עם שורשיו יוכל להיות בערך סנטימטר מתחת לפני השטח.
  • קצת פותחים את השורשים, גם אם הם מעט נקרעים זה לא נורא.
  • מכסים ומהדקים את האדמה טוב טוב. האוויר לא עושה טוב לשורשים.
  • משקים במים.



 4. צמחי בית שמצהיבים ניתן להשקות במים מזוקקים (למשל המים של המזגן- חיסכון במים!) אין בהם את החומרים שיש במי ברז רגילים שפחות טובים לצמח.

5. השקו בקביעות וימים ושעות קבועות. עדיף להשקות בערב או מוקדם בבוקר.
6. דשא מומלץ להשקות רק מוקדם בבוקר, כי כשהמים יושבים כל הלילה זה לא טוב ומביא תולעים.
7. אם יש לכם ציפורים על הדשא בבוקר- יש לכם תולעים בדשא :)
8. לדבר לגינה ולאהוב אותה והיא תעניק לכם יופי חזרה.

לשאלות נוספות מוזמנים לפנות אליי, אשמח לייעץ ולעזור!
שבת שלום!
נועה.

ועוד תמונות לזיכרה...



2 תגובות: