יום ראשון, 4 במרץ 2012

עוגיות שוקולד צ'יפס

אז נתחיל ממשהו קל וכייפי, עוגיות שוקולד צ'יפס או כפי שאנחנו בבית קוראים להם chocolate chip cookies!
המתכון פשוט מאוד אבל חשוב לשמור על סדר הכנסת המצרכים לתערובת.


המתכון:
200 גרם חמאה
כוס סוכר לבן
2 ביצים
1/2 כוס סוכר חום דחוס
קורט מלח
2 כפיות תמצית וניל
2 ורבע כוסות קמח
כפית סודה לשתייה
חצי חבילת שוקולד צ'יפס


מרככים את החמאה (אפשר במיקרו, אבל לא לחמם יותר מידי כי השומן נפרד וזה לא טוב..) ומוסיפים את שאר המרכיבים אחד אחרי השני. חשוב- לפי הסדר שלמעלה. ומערבבים מידי פעם.


עכשיו אפשר כבר לחמם תנור ל180 במצב אפייה ולהכין מגש עם נייר אפייה עליו.
קחו שתי כפיות ובעזרתן קחו חתיכה קטנה מהתערובת והעבירו למגש. ככה לא צריך להתלכלך! וגם אין צורך שה"כדורים" יהיו בדיוק עגולים כי בחום של התנור זה מסתדר לבד. תנו להם מרווחים של בערך 3-4 ס"מ בין אחד לשני.
מעולה! עכשיו להכניס לתנור ובדיוק עוד 12 דקות (אני מדדתי 12 דקות בשני תנורים שונים, אבל נסו לראות האם התנור שלכם זקוק ליותר או פחות זמן) להוציא החוצה, לתת להם 2 דקות להתקרר ולהתייצב ולהעביר לכלי או לזלול הכל :) 
ועכשיו והצעת הגשה נחמדה, או לתת מתנה מתוקה ומתחשבת. אני הבטחתי לשכנה שלי שאחרי הלידה שלה אני מביאה לה עוגיות.. אז אם כבר אז כבר, לקחתי כלי פלסטיק והדבקתי את הברכה שהכנתי מעליו, שמתי בפנים מפית יפה לריפוד והינה כבר שידרגתי את המתנה המתוקה שלי.
אני למשל אוהבת לשמור את הקופסאות של החסה הקנויה ובזה השתמשתי הפעם.

תה ועוגיות זה הפייבוריט שלי לחורף, והריח שממלא את הבית גם פלוס :)


נועה.

2 תגובות: